Загострення конкурентної боротьби
До недавнього часу китайські автовиробники вважалися дешевими низькоякісними марками, занадто слабкими для того, щоб конкурувати зі світовими автомобільнимі гігантами. Але на думку багатьох аналітиків ринку в 2017 році «китайські автовиробники оголосили війну іноземним конкурентам».
За останні два роки кілька провідних китайських брендів відвоювали частку ринку у іноземних конкурентів. Тільки за перші п'ять місяців минулого року китайські автомобілі склали 44,4 відсотка продажів легкових автомобілів на внутрішньому ринку.
Провідну роль в цьому відіграють Geely Holding Group, GAC Motor Co. і SAIC Motor Corp. Кожна з цих компаній протягом року збільшила обсяг продажів своєї продукції більш, ніж на 60 відсотків.
У той час як більшість їх вітчизняних аналогів все ще продають транспортні засоби за ціною менше 70 000 юанів (10 100 дол. США), ці три компанії почали продажі нових седанів і кросоверів з початковими цінами вище 90 000 юанів ($ 13 500).
Це добре виглядає в ціновому діапазоні зарубіжних брендів масового ринку, які зазвичай оцінюють транспортні засоби початкового рівня з 80 000 до 100 000 юанів ($ 12 000 – 15 000). Як зазначає J.D. Power and Associates, поліпшення якості продукції є одним з головних чинників переходу на більш високий рівень цін.
Безумовно, китайські бренди все ще беруть участь у цінових війнах. Після того, як уряд дещо знизив пільги з податку на продажі автомобілів з об'ємом двигуна до 1,6 літра, багато вітчизняних брендів знизили ціни, щоб підтримати обсяги продажів. Однак такі провідні виробники як Geely, Chery, Great Wall, BYD і деякі інші не підтримали такі заходи. Представлені ними в 2017 році нові моделі і модифікації автомобілів наочно продемонстрували їхню здатність збільшувати обсяги продажів не за рахунок демпінгу, а за рахунок підвищення якості продукції.
Так, в минулому році Geely і Great Wall Motor Cо., найбільший китайський виробник кросоверів, почали продаж автомобілів своїх преміальних брендів Lynk & CO і Wey.
Geely приступила до продажів компактного кросовера під брендом Lynk & CO. Згодом бренд також буде продавати седани і багатоцільові транспортні засоби. Всі ці автомобілі будуть базуватися на компактній автомобільної платформі, розробленій компанією Geely і її шведським брендом Volvo.
Great Wall вийшла на ринок з трьома кроссоверами Wey, бренду, названого на честь засновника компанії Вей Цзяньцзюнь. Щоб забезпечити хорошу якість продукції, Great Wall використовувала комплектуючі від кращих світових постачальників.
І Лінк, і Вей націлені прямо на зовнішню конкуренцію.
Виступаючи на галузевому форумі в Чунціні, генеральний директор Geely сказав: «У Китаї іноземні люксові бренди складають 10 відсотків усіх проданих легкових автомобілів. Решта 90 відсотків розділені рівномірно між китайськими брендами і їх іноземними конкурентами. Місія бренду Lynk & CO полягає в тому, щоб конкурувати з глобальними брендами масового ринку, які як і раніше контролюють 45 відсотків автомобільного ринку Китаю».
Вперше китайські автовиробники оголосили війну своїм іноземним конкурентам. Чи можуть глобальні автовиробники ігнорувати їх? Почекаємо і побачимо.