• ПН-ПТ 09:00 - 16:00
  • СБ, НД ВИХІДНИЙ
  • Киев Смелянская, 10 а
Запчастини для китайських авто »Новини »Нове завдання Пекіна - моніторинг безпеки електромобілів

Нове завдання Пекіна - моніторинг безпеки електромобілів

24 жовтня 2018
Нове завдання Пекіна - моніторинг безпеки електромобілів

Субсидування розвитку виробництва електромобілів, прийняте китайським урядом, призвело до створення в країні найбільшого в світі ринку в цьому сегменті автомобілів.

Щедрі субсидії стали застосовуватися Пекіном ще в 2009 році. З тих пір продажі EV стали рости небаченими темпами.

На сьогоднішній день, за офіційною інформацією, ситуація така:
• за перші вісім місяців цього року по всій країні було продано близько 601 000 одиниць, що на 88% більше, ніж за той же період минулого року;
• з усіх проданих за цей період автомобілів близько 75 відсотків становлять EV;
• на кінець серпня об'єм сукупних продажів EV за всі роки їхнього постачання на ринок перевищив 2,34 мільйона одиниць.

Незважаючи на широке застосування електрифікованих транспортних засобів, повідомлення про нещасні випадки, пов'язані з їхньою експлуатацією, залишаються рідкістю в Китаї.

В останнє десятиліття єдина аварія, пов'язана з електрифікованим автомобілем, про який широко повідомляли китайські ЗМІ, відноситься до 2012 року, коли в південно-китайському місті Шеньчжень Nissan GTR врізався в електричне таксі, вироблене BYD Co.

Таксі негайно загорілося і вибухнуло, в результаті чого загинули всі троє пасажирів. Після розслідувань місцева поліція і регулятор якості продукції Китаю зробили висновок, що в смертельному ДТП винен п'яний водій Nissan GTR, а не електричне таксі.

Але чи дійсно EV на китайських дорогах настільки безпечні, якими вони здаються?

Один з провідних аналітиків ринку Ян Цзянь вважає, що владою, на жаль, не було своєчасно приділено належної уваги безпеці цих транспортних засобів.

Будь-яка китайська газета або телеканал є партнером держави, тому вони неохоче поміщають звіти, які критикують вітчизняну галузь електромобілів, яку уряд гаряче підтримує.

Реальність така, що в міру продовження зростання продажів EV, за даними незалежних дослідницьких фірм і онлайн-видань, число моделей, з низкою проблем, в тому числі і в плані безпеки, також збільшується.

Дослідницький інститут промисловості літієвих батарей GG, дослідницька компанія з Шеньчженя, стверджує, що в цьому році в Китаї принаймні 37 електрифікованих транспортних засобів загорілися. А за даними Electric Vehicle Observer, веб-сайту з південно-китайського міста Гуанчжоу, таких випадків було 39.

На сьогоднішній день жодне урядове агентство не перевірило інциденти, згадані GG Lithium Battery і Electric Vehicle Observer, які підозрюють, що основним винуватцем є несправні батареї.

В останні кілька місяців все більше число дослідників ринку і галузевих аналітиків неодноразово висловлювали побоювання з приводу безпеки електрифікованих транспортних засобів. Це в кінцевому підсумку спонукало урядові установи вжити заходів.

Наприкінці вересня Міністерство промисловості та інформаційних технологій Китаю видало нормативний акт, що встановлює для всіх вітчизняних компаній, які розробляють і виробляють електромобілі всіх видів і типів, спеціальні вимоги з перевірки і постійного контролю їх безпеки.

Про результати перевірки відповідно до нових вимог виробники зобов'язані відзвітувати перед міністерством до 15 листопада поточного року.

Надалі автовиробники, на чиїх автомобілях сталося загорання, зобов’язані інформувати про це міністерство протягом 12 годин з моменту інциденту, а якщо це призвело до смертельного випадку - протягом 6 годин.

Міністерство, за участю інших відповідних державних органів, буде невідкладно, відразу ж після отримання згаданої інформації, проводити ретельне розслідування нещасних випадків.

Це лише перший крок уряду країни до створення надійної системи гарантування безпеки електрифікованих транспортних засобів.

Очікується, що річний обсяг продажів EV досягне в цьому році 1 мільйона, а до 2020 року - 2,5 мільйона.

У міру збільшення кількості цих автомобілів на дорогах країни, небезпечні їх моделі будуть представляти все більш серйозні ризики для життя людини і суспільства в цілому.

Залишені без уваги, ризики можуть в значною мірою нашкодити зростанню ринку електромобілів Китаю.