• ПН-ПТ 09:00 - 16:00
  • СБ, НД ВИХІДНИЙ
  • Киев Смелянская, 10 а

Китай як партнер

25 липня 2018
Китай як партнер

Конфлікт з Заходом - не єдиний шлях Китаю до розширення. Все частіше китайці обирають інший, менш конфронтаційний підхід: якщо ви не можете перемогти їх, купіть їх.

Великі автовиробники Китаю все частіше прагнуть забезпечити своє зростання, поглинаючи вмираючі міжнародні бренди.

Ніщо не ілюструє це краще, ніж Geely, автомобільний вискочка на чолі з Лі Шуфу. Син фермера став мільярдером, перетворивши Geely зі скромного виробника алюмінієвих плит в найуспішнішого на світовому ринку китайського автовиробника.

До такого успіху привели зовсім не великі обсяги продажів седанів Geely's Emgrand, хоча вони популярні в Китаї.

Трансконтинентальна експансія Geely почалася в 2010 році, коли у Ford Motor Co., яка відчувала серйозні труднощі, був куплений бренд Volvo. Потім були придбані частки в британському виробнику чорних таксі Лондона, малайзійському автовиробникові Proton і британському виробникові спортивних автомобілів Lotus. У минулому році Geely навіть купив компанію Massachusett, що розробляє під назвою Terrafugia, - не жарти - літаючі автомобілі.

І Лі прагне ще вище. У лютому з'ясувалося, що він акуратно накопичив 9,7% акцій на суму близько 9 млрд доларів в родоначальнику Mercedes - Daimler, величній дамі німецької розкоші, яка є прямою спадкоємицею Карла Бенца, одного із засновників світового автопрому.

Міжнародне охоплення Geely відчувається в США, де компанія виділила 500 мільйонів доларів на будівництво першої складальної станції Volvo в США. Завод в Південній Кароліні, який відкриється в цьому році, має найняти 2000 людей і щорічно випускати 100 000 автомобілів.

Тут також  не можна не згадати новий бренд Lynk & CO, що належить Geely.

Натхненна тенденціями мобільності, що склалися в Китаї, Lynk & CO має намір струсити традиційну модель роздрібного продажу і власності з планом підписки на автомобіль, ціною без покупки, онлайн-покупками і програмним забезпеченням, що полегшує обмін автомобілями.

«Співпраця з Volvo зробить Lynk & CO, ймовірно, найбільш реалістичним брендом в Китаї, що прагне стати дійсно світовим брендом», - сказав генеральний директор Volvo Самуельсон.

Модель партнера, можливо, ще більш виражена в секторі постачальників.

Так, Fuyao Glass Industry Group Co., яка має близько 65 відсотків на ринку автомобільного скла в Китаї, інвестувала близько 700 мільйонів доларів, щоб відновити роботу колишнього заводу GM в Морейн, штат Огайо, і найняти близько 2500 чоловік.

А китайська Jiangnan Mold & Plastic Technology Corp., яка зарекомендувала себе як провідний в Китаї виробник деталей зовнішнього оздоблення автомобілів, здатний виробляти 3 мільйони бамперів в рік, в минулому році почала будувати в Південній Кароліні складальний завод BMW.